De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 01:17:48     
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!

  
  (10-08-2012 10:31:54)
  
  (02-07-2011 20:52:50)
  
  (26-03-2011 21:43:53)
  
  (20-12-2010 19:46:48)
  
  (24-05-2010 12:10:55)
  
  (16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >  
Naar het archief van vlieglessen >  


Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Weer geen weer...

Hier maar weer even een berichtje! Ik kreeg al bezorgde e-mails binnen… VFR staat voor Visual Flight Rules, oftewel we vliegen onder zichtomstandigheden…. Kijk nu eens naar buiten en ervaar… Veel zicht is er momenteel niet… Hoewel de TAF (Negen uurs weersvoorspelling van een luchtvaartterrein) voor vanmiddag iets positiever is dus wie weet…
 
Na m’n solo drie weken geleden niet meer met m’n voetjes van de grond geweest helaas, jammer dat het weer niet echt wil meewerken. Of zou Tommy niet meer durven na onze laatste ervaring..??
 
Donderdagavond is de theorieavond. Op de club doen we dan met een aantal mede PPL leerlingen een poging om door het dikke boek van Mosbach heen te komen. Gisteravond reed ik op weg naar de club langs de baan welke mooi verlicht was…
 
 
Voor Kerst..?? Nee, net na de foto kwam er een IFR kist binnen voor de landing. IFR staat voor Instrument Flight Rules. Oftewel, niet op zicht maar op je instrumenten. Een IFR kist heeft continu contact met een luchtverkeersleiding die hem z’n heading en speed opgeeft om van punt A naar B te komen. ALS IFR verkeer kan en mag je dus niet zomaar zelf je route bepalen…Al het grote verkeer (dus de de Boeings en Airbussen) vliegen IFR. Om IFR te kunnen en mogen vliegen heb je een Instrument Rating nodig op je brevet en moet de kist voorzien zijn van IFR equipement. Een toekomstdroom? Wie weet…
 Reacties: (0)

Er zijn nog geen reacties

© Pascal de Munnik. Ontwikkeling en realisatie PM Webdesign | XML Sitemap