De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 01:18:32     
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!

  
  (10-08-2012 10:31:54)
  
  (02-07-2011 20:52:50)
  
  (26-03-2011 21:43:53)
  
  (20-12-2010 19:46:48)
  
  (24-05-2010 12:10:55)
  
  (16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >  
Naar het archief van vlieglessen >  


Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Les 38: You are cleared to land

Download het flight path van deze vlucht in Google Earth.

Na drie weken was het dan eindelijk zover, de weergoden waren ons goed gestemd dus tijd voor m’n eerste gecontroleerde vlucht, naja, behalve dan de vakantievluchten in de grote Boeings… De reis ging vandaag naar Groningen, Eelde Airport Groningen om precies te zijn.

Zoals gezegd is Eelde een gecontroleerd veld, anders als bijvoorbeeld Lelystad dat een zo geheten groen veld is. Op een groen veld ben je eigenlijk zelf overal verantwoordelijk voor, dus zelf uitkijken, zelf bepalen wanneer je gaat landen ed. De havenmeester geeft wat informatie maar dat is puur informatief en dus geen toestemming of klaring. Op een gecontroleerd veld is het allemaal net even iets anders.

Een gecontroleerd veld is eigenlijk altijd een wat groter veld waar ook wat groter verkeer komt, dus dan heb je het over de Boeings van Transavia enzo. Om al het verkeer in goede en veilige banen te leiden zit er een verkeersleider in de toren die je toestemming geeft voor de landing ed. Hier komt dus wat meer radioverkeer aan te pas. Ook zijn er binnen het gecontroleerde gebied rond de luchthaven (CTR) wat regeltjes, verplichte routes en meldingspunten. Al met al een nieuwe ervaring, maar zeker een hele leuke!

Vandaag had ik een leuke passagier aan boord, mijn vriendin had een dagje vrij van haar werk en wilde wel eens zien wat ik toch altijd op de vliegclub uitspook. Dus vandaag m’n eigen privé fotografe achterin en op weg naar Eelde. Hieronder wat foto’s van de trip:

Even over het ouderlijk huis van mijn vriendin
Even over het ouderlijk huis van mijn vriendin

Eelde in zicht
Eelde in zicht

Turning final runway 23
Turning final runway 23

PH-VFA you are cleared to land runway 23
PH-VFA you are cleared to land runway 23

De verkeerstoren, met daarachter runway 01-19
De verkeerstoren, met daarachter runway 01-19

Backtracking runway 23
Backtracking runway 23

Verkeerstoren Eelde van dichtbij
Verkeerstoren Eelde van dichtbij

Dit ben ik op het platform, wat groter verkeer op de achtergrond (en een Duitse traumaheli)
Dit ben ik op het platform, wat groter verkeer op de achtergrond (en een Duitse traumaheli)

Terug naar EHLE, Steef zit naast mij
Terug naar EHLE, Steef zit naast mij

Naar holdingpoint runway 23
Naar holdingpoint runway 23

Take-off runway 23 (uitzicht over baan 01-19)
Take-off runway 23 (uitzicht over baan 01-19)

We komen langs het TT circuit Assen
We komen langs het TT circuit Assen

De zendtoren van Smilde
De zendtoren van Smilde

Bijna bij Lelystad aangekomen wilde Steef toch even de maag van mijn vriendin testen, even een duikvlucht a la Rollercoaster. Heel even zijn we gewichtsloos… De inhoud van de maag bleef gelukkig binnen, dus de beproeving is doorstaan…

Even zijn we gewichtsloos
Even zijn we gewichtsloos

Tot volgende week, dan kan ik jullie hopelijk weer vervelen met een uitgebreid verslag van mijn Solo Driehoek Overland…

 Laatste reacties: (4)

Hallo Pascal,
Het ziet er erg mooi uit van boven, heb het gezien vanuit een luchtballon, Marian vond het gezellig volgens mij want ze heeft de foto's vol trots laten zien.
Groetjes Debora

Door: Debora op 31-07-2007 10:34:29

He Pascal,

Leuk verslag weer! Ben ik trouwens gek of stond er eerst bij die foto van de zendmast dat het de zendmast van Lopik zou zijn? Ik dacht al, de lucht was zeker heeeel helder. :-))

Grtz

Rob

Door: Rob op 03-08-2007 15:57:45

Hey Rob,

Inderdaad je bent goed wakker, was een foutje van mij... Werd er al op geattendeerd door een ander dus heb het maar snel veranderd...

Door: Pascal op 03-08-2007 21:44:55

Toch leuk dat je mijn huis er elke keer ook opzet ;-)
Maar even zonder gekheid. Ik lees al een hele tijd mee, en vind het elke keer leuk om te lezen dat het zo goed gaat.

Door: Denise op 06-08-2007 00:16:33

© Pascal de Munnik. Ontwikkeling en realisatie PM Webdesign | XML Sitemap