De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 01:19:12     
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!

  
  (10-08-2012 10:31:54)
  
  (02-07-2011 20:52:50)
  
  (26-03-2011 21:43:53)
  
  (20-12-2010 19:46:48)
  
  (24-05-2010 12:10:55)
  
  (16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >  
Naar het archief van vlieglessen >  


Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Les 28: Tussen de buien door

Download het flight path van deze vlucht in Google Earth.

Afgelopen vrijdag nog tijd gehad voor een les, tussen de buien door. De gehele week was het weer nogal onstuimig, veel regel en laaghangende bewolking. Maar af en toe een gaatje. Vrijdagmorgen was het vooral regen maar in de middag begon het aardig op te klaren en ontstonden er gaten in de bewolking.

Onstuimig weer
Onstuimig weer


De bedoeling was om een navigatievlucht naar Texel uit te voeren, maar aangezien het weer nogal onstuimig was en er rond 15.30 uur nog een flinke bui over ons veld trok hebben we onze plannen iets aangepast voor deze les. De navigatievlucht bewaren we even voor een andere keer, we hebben wat bovenwerk gedaan in de buurt van het veld. Dus wat verschillende bochten van 30 graden en steile bochten van 45 graden.

Een 30 graden bocht
Een 30 graden bocht

En dit is een 45 graden bocht
En dit is een 45 graden bocht

Na wat bochten te hebben gedraaid had mijn instructeur ineens weer de behoefte om zich met mijn vlucht te bemoeien en trok het gas dicht met de melding dat we een motorstoring hadden. Tijd om een noodlanding te oefenen… Na de noodlanding is het tijd om het veld weer op te zoeken, dus ik krijg van Steef de opdracht om terug te vliegen naar het veld. Hier gaan we nog wat circuits vliegen en crosswind landingen oefenen.

Boven deze boerderij ligt punt -Sierra-
Boven deze boerderij ligt punt -Sierra-

Turning -downwind-
Turning -downwind-

Turning -base-
Turning -base-

Op -final-
Op -final-

On -short final-
On -short final-

De les ging voor mij gevoel goed, wat Steef mij tijdens de debriefing bevestigde. 30 graden bochten waren goed en al op examenniveau, nu maar hopen dat ik dit vast kan houden! De 45 graden bochten mogen nog wel wat netter, dat gevoel had ik zelf ook. En de noodlanding ging ook al een stuk beter als de vorige keer, nu nog wat meer rust in de hele procedure brengen…

Ook de landingen gingen redelijk goed, ondanks de redelijke crosswind die er stond gingen de meeste landingen goed. Op een paar schoonheids foutjes na dan… Maar ik hoop nog een hoop landingen te mogen maken dus dat komt vast wel goed…

Volgende week is de bedoeling dat we naar Duitsland vliegen. Onze vliegclub houdt daar een zomerkamp. Nu maar hopen dat het weer mee wil werken…

 Reacties: (0)

Er zijn nog geen reacties

© Pascal de Munnik. Ontwikkeling en realisatie PM Webdesign | XML Sitemap