De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 01:14:08     
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!

  
  (10-08-2012 10:31:54)
  
  (02-07-2011 20:52:50)
  
  (26-03-2011 21:43:53)
  
  (20-12-2010 19:46:48)
  
  (24-05-2010 12:10:55)
  
  (16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >  
Naar het archief van vlieglessen >  


Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Les 22: Uurtje lokaal

Download het flight path van deze vlucht in Google Earth.

Eindelijk dan weer… Na weken van prachtig vliegweer op alle dagen van de week, behalve op vrijdag was het mij dan eindelijk weer eens gegund… Vandaag stond dan eindelijk de voorzorgslanding op het programma… Waarom je een voorzorgslanding zou willen maken heb ik de vorige keer verteld, klik!

Zoals altijd stond er weer een crosswindje, vandaag ongeveer 10 knopen crosswind. Kunnen we vandaag oom de crosswind landingen nog eens mooi overdoen want die gingen de vorige lessen zeker niet goed…

Eerst richting het laagvlieg gebied om de voorzorgslanding te oefenen. Normaal gesproken mag je niet onder de 500 ft komen boven onbebouwd gebied (tov het hoogste obstakel in de buurt) en minimaal 1000 ft boven bebouwing zoals dorpen en steden. Hoewel we daar eigenlijk helemaal weg moeten blijven want we veroorzaken toch overlast en in het geval van een noodsituatie waarbij we een noodlanding moeten gaan maken is een gemeente plantsoen in de meeste gevallen we erg klein…


Vliegles is ook genieten van het prachtige uitzicht over de polder...

Zoals de vorige keer had ik m’n nieuwe speeltje weer mee, hieronder wat uitsneden van de verschillende fases van de les. Door hierboven op de knop ‘Bekijk deze route…’ te klikken kan je de volledige route openen in Google Earth en kan je lekker zoomen enzo…


Ter hoogte van de A27 van Almere naar Hilversum is het laagvlieg gebied.
Hier mogen we tot 100 ft dalen (30 meter) en kunnen we dus een landing simuleren….

Onderweg nog even bochten oefenen, een 360 graden bocht over links
(zonder hoogte te verliezen) en hierna nog een over rechts…

Overhead Zeewolde, even Frank (www.vliegmetfrank.nl) gedag zeggen die
bezig was met het aanleggen van z’n vijver…

Hierna zijn we weet terug gegaan naar de luchthaven om nog een viertal landingen te oefenen en 5 circuitjes… 4 landingen en 5 circuitjes..?? Ja, op een gegeven moment was het zo druk dat een aantal andere vliegtuigen in het circuit het downwindbeen al een heel stuk aan het verleggen waren (Teh PH-ABC is extending downwind due other traffic on base…).

Natuurlijk gelijk een mooie oefening voor mij want wat te doen als het zo druk wordt dat je niet meer een goed circuit kan vliegen… Steef gaf aan dat het juist was om aan het einde van downwind het circuit te verlaten en opnieuw aan te vliegen overhead Sierra, het verplichten aanmeldingspunt… Zo gezegd zo gedaan, hieronder zie je op een gegeven moment een lijntje van de route afwijken en om het Larserbos heen opnieuw naar Sierra toe…


De landingen gingen nu al weer iets beter en de laatste was naar mijn idee een hele mooie… Met een goed gevoel kijk ik weer uit naar de volgende les! Hopelijk dan net zoveel zicht en iets minder wind, want dan zit er misschien weer een keertje solo in… 't was weer een leuke les!

 Reacties: (0)

Er zijn nog geen reacties

© Pascal de Munnik. Ontwikkeling en realisatie PM Webdesign | XML Sitemap