De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 01:11:25     
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!

  
  (10-08-2012 10:31:54)
  
  (02-07-2011 20:52:50)
  
  (26-03-2011 21:43:53)
  
  (20-12-2010 19:46:48)
  
  (24-05-2010 12:10:55)
  
  (16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >  
Naar het archief van vlieglessen >  


Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Les 11: Circuit op herhaling

Vrijdag, vliegdag… Erg onstabiel weer, hierdoor dus af een toe een bui, verspreid op 3000 feet CB’s dus Cumulonimbus bewolking (door deze wolken wil je echt niet heen vliegen) maar als het droog is ook superhelder. De bewolking was aardig verspreid dus soms mooie gaten waar we wel tot 2500 voet kunnen komen en tot nog voldoende marge houden met de bewolking… Voor de les nog even langs de toren geweest om het de METAR op te vragen, ik kreeg de gegevens wel uit de computer, hoewel het totaal anders was als het document van Steef. Kennelijk had ik een andere instelling moeten kiezen.. Maar ja, ik had de METAR (actueel weer) en TAF (voorspelling) dus we konden op pad…
 
Vandaag stond de circuittraining weer op het programma, echter was er toch weer een spelbreker… Het weer… Net na m’n eerste touch and go ging er een grote grijze dikke vieze wolk boven het veld... Na m’n tweede touch and go besloten om het circuit te verlaten en een plekje op te zoeken waar het mooier weer was… Steef kon hier mooi de noodlandingsprocudure voordoen. Best lastig zo’n noodlanding, en straks moet ik hem kunnen dromen…. Aankomende week maar eens in het opleidingsboek neuzen wat er allemaal komt kijken bij deze noodprocedure…
 

Overhead Lelystad tussen de wolken


Erg helder weer door onstabiele lucht, in de verte zie je Urk liggen
Inmiddels was het weer verbeterd richting het veld dus weer terug naar het veld… Omdat door de bewolking het aardig donker was buiten konden we de baanverlichting en de PAPI (Lichten naar de baan om te kunnen zien of je op het glijpad zit) al van ver zien… Ik zeg tegen Steef, we kunnen zo een staight-in maken… Vervolgens vraagt Steef direct toestemming aan de toren en kregen we toestemming voor een staight-in, dus niet het circuit in via SIERRA maar direct oplijnen voor baan 23 en de PAPI in de gaten houden voor het juiste glijpad… Best lastig want de hele procedure en momenten waarop je wat moet doe is anders… Wel leuk om eens te doen!
 
Het weer op het veld was goed dus circuits vliegen… In totaal 6 landingen gedaan. Landingen waren nog steeds niet super maar dat komt vast wel. De approach gaat al wel een stuk beter en rustiger, alleen het afvangen, daar moet ik volgende keer goed aan werken…
 
Morgen moet Tommy z’n paspoort mee, hij gaat met Frank als gezagvoerder naar Niederrhein. Frank succes en nog gefeliciteerd met je verjaardag!
 
 Reacties: (0)

Er zijn nog geen reacties

© Pascal de Munnik. Ontwikkeling en realisatie PM Webdesign | XML Sitemap