De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 05:03:40
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport

(10-08-2012 10:31:54)

(02-07-2011 20:52:50)

(26-03-2011 21:43:53)

(20-12-2010 19:46:48)

(24-05-2010 12:10:55)

(16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >
Naar het archief van vlieglessen >

Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Download het flight path van deze vlucht in Google Earth.

Hier eindelijk weer eens een verslagje. De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten en zeker wel gevlogen. Echter weinig tijd gehad om een verslagje te schrijven. Hier een korte terugblik en een uitgebreid verslag van vandaag.

De afgelopen weken een aantal vluchten gehad met passagiers. Zo hebben we een mooie route langs de IJssel vanaf Kampen naar Deventer gevlogen er terug over de Veluwe. Ook nog een rondvluchtje gedaan boven Flevoland en een deel van de Veluwe tot groot genot van mijn passagiers. En vorige week ben ik samen met mijn vader nog met Tommie op pad geweest voor een vluchtje langs de Rijn en via Utrecht en Paleis Soestdijk terug naar Lelystad. Ook allemaal erg leuke vluchten.

Vandaag stond eigenlijk een vlucht naar Frankrijk op het programma. Echter omdat het weerbeeld afgelopen paar dagen redelijk onduidelijk was voor vandaag en mijn passagiers graag duidelijkheid wilden is de vlucht helaas niet doorgegaan.

Omdat de kist toch geboekt was besloten het weer af te wachten en vanmorgen te bekijken waar we heen gingen. Rond negen uur vanmorgen had ik afgesproken met Frank op de club. Na een kop koffie was het al snel besloten waar we heen zouden gaan, een nieuwe bestemming voor ons allebei. Na een goede inspectie van het weer besloten we te gaan. Een ander clublid trekt onze weersvoorspelling nog even in twijfel, maar na een extra blik op de radar hebben we er nog steeds vertrouwen in. Echter was er nog een hindernis te nemen: de sleutels. De vorige huurder van de kist had de sleutels niet op de juiste plaats opgeborgen en dus gingen wij met de reservesleutels op pad.

Het weer was ondanks de redelijk lage bewolking en behoorlijke wind goed te noemen. Af en toe een geïsoleerde bui maar prima om te vliegen. Rond 11.40 uur gaan we dan ook op weg. Nog voordat we de polder hebben verlaten hebben we de eerste bui al te pakken. Echter blijft het zicht in de bui erg goed dus geen enkel probleem voor een veilige vluchtuitvoering.

Onderweg door een aantal regenbuien heen

Huizen

We passeren Huizen en vliegen richting het westen van ons land net onder de Schiphol CTR door op zo'n 1100 ft.

We naderen de Noordzeekust

Huis ter Duin Noordwijk

We volgen de Noordzee kust verder richting het Zuiden.

Scheveningen

Het Westland met immense kassen

Hoek van Holland

De Maeslantkering

Onze bestemming komt nu al snel in zicht. We passeren de verschillende Zeeuwese eilanden om uiteindelijk bij Vliegveld Midden Zeeland uit te komen.

We naderen Downwind Vliegveld Midden Zeeland met in de achtergrond de kerncentrale Borssele en raffinaderij van Total

Final runway 27 EHMZ

Nadat Frank de PH-VFC op de grasstrip van EHMZ heeft neergezet is het tijd voor een simpele lunch in het restaurant. Ongeveer een uurtje later zullen we weer vertrekken richting Lelystad en mag ik mijn kunsten laten zien.

Onze vriend voor vandaag staat geduldig op ons te wachten

Nadat we in westelijke richting vertrekken vanaf baan 27 stuur ik koers richting Rotterdam. De route terug zal verlopen via de Rotterdam CTR over the city centre en vervolgens via Utrecht terug naar onze thuishaven.

We passeren de Zeelandbrug, 5 km lang!

Shell raffinaderij Pernis

Container terminal in de Waalhaven van Rotterdam

Van Rotterdam Tower krijgen we toestemming om de CTR te crossen en de Maas te volgen door de stad. Helaas komen we net in een lekkere regenbui daardoor het zicht een beetje terugloopt.

Overhead Rotterdam in de regen, hier is de Erasmusbrug te zien en op de voorgrond de Euromast

De Kuip

Nadat we de Rotterdam CTR hebben verlaten vliegen we via Woerden en Utrecht weer terug richting de polder. Met een behoorlijke crosswind zet ik de kist rustig neer op de asfaltbaan van Lelystad en dan zit de pret er al weer op. Voldaan van een prachtige vliegtocht over ons, vanuit de lucht gezien, zo mooie Nederland…

Laatste reacties: (6)

He Acda!

Wat een mooie foto's. Het was weer een topdag zeg.

Stond jullie huis er nog bij thuiskomst of was de terrasverwarming een beetje uit de kluiten gegroeid ;-)?

Groet,
Frank

Ps. Stuur je mij de foto's nog even?

Door: Frank op 21-06-2009 11:54:32

Hey Pascal,

Inderdaad jammer dat de vlugt naar Frankrijk niet door is gegaan. Gelukkig heb je zo te zien een mooie vlucht boven Nederland kunnen maken!

Gr,
Erik

Door: Erik op 21-06-2009 14:26:44

He Pascal,

Balen van jullie vlucht naar Frankrijk :-( Hopelijk heb ik deze week meer geluk!

Maar hoe dan ook leuk weer wat van je te hebben gelezen en het lijkt erop dat jullie je toch wel hebben vermaakt!

Grtz

Rob

Door: Rob op 21-06-2009 22:18:11

We zien dat je een aardige trip gemaakt hebt. Smaakten de mosselen een beetje? De vlucht naar Frankrijk hou je vast nog te goed !!

Door: sis en ingrid stam op 22-06-2009 08:42:13

He Pascal, al een tijdje niet meer gevlogen of gewoon geen tijd gehad een stukkie te schrijven?

Gr.
Marcel

Door: marcel op 13-07-2009 23:45:43

Hey Marcel,

Beetje druk dus inderdaad niet zoveel tijd om te vliegen. Twee weken geleden nog een rondje polder gedaan met wat familie. Zijn (voor mij) niet echt noemenswaardige vluchtjes meer, dus ook geen stukkie. Anders zou mijn site vol staan met allemaal dezelfde stukkies want heb dit jaar al zeker 6 of 7 lokale vluchtjes gedaan met familie, vrienden en bekenden...