De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport. Lees over mijn vlieglessen en de vorderingen richting het behalen van mijn vliegbrevet!
11-12-2017 23:44:54     
De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen! De weg naar mijn PPL brevet bij Vliegclub Flevo op Lelystad Airport
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!
De belevenissen tijdens mijn vlieglessen, ik ga leren vliegen en mijn vliegbrevet halen!

  
  (10-08-2012 10:31:54)
  
  (02-07-2011 20:52:50)
  
  (26-03-2011 21:43:53)
  
  (20-12-2010 19:46:48)
  
  (24-05-2010 12:10:55)
  
  (16-05-2010 22:03:03)
Naar het archief van vliegverhalen >  
Naar het archief van vlieglessen >  


Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Klik voor een vergroting

Drie maal is geen scheepsrecht!

Zoals de meest lezers weten zou vandaag de derde poging zijn om mijn examen af te gaan leggen. Helaas zijn de vorige twee examen dagen niet door gegaan vanwege een hevige verkoudheid en een te lage wolkenbasis (bewolking tot op de grond), helaas is nu ook poging drie in het water gevallen... Naja, eigenlijk beter gezegd is deze poging vervlogen... Vandaag zal voornamelijk de wind spelbreker zijn...

 De TAF (voorspelling) voor vandaag:

FC090600 EHAM   
TAF EHAM 090540Z 090716 32022G34KT 9999 FEW025 SCT040 TEMPO 0716 33025G42KT 7000 -SHRA FEW022CB PROB40 TEMPO 0713 33030G52KT 4000 SHRAGS SCT020CB BECMG 1316 31017KT=

Even een korte uitleg:
In deze voorspelling staat voor de periode van 7 uur UTC tot 16 uur UTC een voorspelling van het weer. De algemene voorspelling voor deze periode is dat er vanuit het Noord-Westen een wind zal waaien van 22 knopen met uitschieters naar 34 knopen. Onze baan op lelystad ligt in de richting 050 (noord-oost) en de andere kant op richting 230 (zuid-west), dus de wind zal altijd rond de 90 graden (dus loodrecht) op de start en landingsrichting komen te staan. Nu is er per vliegtuig een limiet, de crosswind limiet. De crosswindlimiet voor mijn Piper is 17 knopen, dus de wind zit boven het limiet van het toestel, en dan nog maar niet gesproken over de persoonlijke limiet van de aspirant piloot... De persoonlijke limiet zou ook de maximale limiet van de Piper kunnen zijn, maar omdat ik nog niet zo ervaren ben hou ik in het begin altijd een extra veilige marge aan waarbij je zeker weet dat je met een bepaalde crosswind netjes en veilig kan landen... Voor de rest blijkt uit de TAF dat tijdens Buien het zicht erg terug kan lopen en de wind zal toenemen.

Kortom, ook de examenpoging dire heeft helaas niet door kunnen gaan vanwege het weer... Ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte van de verdere vorderingen!

 Laatste reacties: (3)

He Pascal,

Ik dacht al dat je vandaag weer geen geluk zou hebben. Volgende keer beter.

Naast de wind in de TAF heb je het niet over de CB's op 2000ft. Sowieso een reden om welke vlucht dan ook af te gelasten!

Door: Murdock op 09-11-2007 10:10:43

Had ook al een slecht voorgevoel de laatste dagen!

Balen!!


Grtz

Rob

Door: Rob op 09-11-2007 12:19:25

Pffff, da's balen zeg! Alsmaar 'paraat' staan kost veel energie. De zenuwen gieren door je aderen; voor 1x maak dat niet uit maar na 3x kan ik me voorstellen dat je er moe/flauw van wordt. Pascal, haal geen gekke dingen in je hoofd, blijf nuchter en probeer je te verplaatsen in je 1e poging. De ervaring van de laatste tijd is alleen maar mooi meegenomen.
Succes en hopelijk wordt je ook een officiele FlyBlogger!

Door: Guus op 10-11-2007 00:34:07

© Pascal de Munnik. Ontwikkeling en realisatie PM Webdesign | XML Sitemap